fbpx

Zuzanna Rogowska

W tym artykule opisuję mój proces tworzenia wizualizacji 3D wnętrza łazienki przy użyciu programu 3ds Max oraz silnika renderującego Corona Renderer. Zapraszam do lektury!

Etap 1

Pierwszym krokiem jest stworzenie podstawowego modelu pomieszczenia. W tym celu importuję do programu 3ds Max niezbędne rysunki zapisane w formacie DWG, takie jak rzut układu funkcjonalnego.

Na ich podstawie modeluję ściany, uwzględniając otwory na drzwi i okna, a także stropy i sufity, w tym również sufity podwieszane. Na tym etapie ważne jest, aby zadbać o czystą geometrię modelu 3D.

Etap 2

Następnie przechodzę do modelowania posadzek i wszelkich okładzin ściennych. Aby dodać wizualizacjom realizmu, dbam o szczegóły, takie jak fazowanie paneli podłogowych oraz wykonanie zagłębień na fugę między płytkami.

Etap 3

Kolejnym etapem jest precyzyjne wymodelowanie wszystkich mebli na wymiar, z dbałością o detale. Gdy najważniejsze elementy zostaną dodane do modelu, przystępuję do ustawienia kamer i oświetlenia sceny.

Dokładne pozycjonowanie kamery jest kluczowe dla uzyskania optymalnych kadrów. W przypadku mniejszych pomieszczeń tj. łazienka ustawiam focal length na 35 lub 50 mm, aby uzyskać odpowiednią perspektywę.

Oświetlenie jest dostosowywane do zamierzonego klimatu wizualizacji, jednak zawsze staram się unikać prześwietleń i zbyt ciemnych obszarów.

W tym wnętrzu łazienki głównymi źródłami światła są oprawy podtynkowe wpuszczone w sufit podwieszany oraz sufit napinany. Ich właściwe ustawienie zapewniło odpowiednią jasność sceny i optymalne warunki do renderowania.

Etap 4

W kolejnym kroku dodaję pozostałe elementy wyposażenia, takie jak armatura łazienkowa. Zawsze dbam o to, aby importować wysokiej jakości modele 3D produktów.

Przy wykonywaniu zleconych wizualizacji wnętrz, korzystam z dostarczonej listy produktów, a ich modele 3D szukam na stronach producentów.

Niestety, nie zawsze są one dostępne, co czasami wymaga zakupu płatnych modeli 3D lub poświęcenia dodatkowego czasu na ich stworzenie.

Etap 5

Kolejnym krokiem jest ustawienie materiałów i ocena, czy prezentują się one dobrze w ustawionym oświetleniu. Zawsze dążę do stworzenia złożonych materiałów, które w pełni oddają charakterystyczne dla nich cechy.

Kluczowe jest wykorzystanie wysokiej jakości tekstur oraz dodatkowych map, takich jak glossiness, bump, czy normal, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze efekty wizualne.

Etap 6

Gdy architektura wnętrza jest już gotowa, przechodzę do doboru dekoracji, które dopasowuje od koncepcji projektu. Starannie dobieram elementy, aby współgrały kolorystycznie lub kontrastowały z całością.

Moim zdaniem, stylizacja wnętrza nie tylko sprawia, że wizualizacje stają się bardziej realistyczne, ale także nadaje projektowi indywidualny charakter.

Staram się unikać nadmiaru dekoracji, aby nie odciągać uwagi od architektury wnętrza, ale jestem zdania, że przemyślane akcenty mogą zwiększyć atrakcyjność wizualizacji.

Etap 7

Na końcu dodaję ciepłe oświetlenie dekoracyjne, ustawiając temperaturę barwową między 2700 K a 4200 K, co sprawia, że wizualizacja wnętrza wygląda bardziej atrakcyjnie.

Zauważyłam, że ma to pozytywny wpływ na odbiór wizualizacji wnętrz przez klientów i przyciąga uwagę w przypadku publikacji na platformach mediów społecznościowych.

Przed zakończeniem projektu przeprowadzam testowe renderowania, aby upewnić się, że wszystkie elementy są dopracowane, a końcowy efekt w pełni odpowiada oczekiwaniom klienta.

Dziękuję za przeczytanie mojego artykułu. Mam nadzieję, że okazał dla Ciebie inspirujący i wartościowy. Jeśli masz dodatkowe pytania lub chcesz porozmawiać o możliwości współpracy, zapraszam do kontaktu. Możesz napisać do mnie na adres e-mail studio@zuzannarogowska.pl, wysłać wiadomość na Instagramie @zuzanna_rogowska, lub skontaktować się przez LinkedIn @zuzanna_rogowska_studio.